Policisté jsou v odhadech kolik řidičů nepoužívá zamykání řadící páky ještě skeptičtější a podle nich praxe hovoří o tom, že toto procento je ještě vyšší. Zařízení Construct Safetronic CS1 lze namontovat na většinu v České republice schválených vozidel s manuální či automatickou převodovkou.

.: ANKETA
Máte svůj vůz vybaven bezpečnostním zamykáním řadící páky?
Hlasujte v anketě na konci článku.

"Safetronic CS1 je schopen pracovat při teplotách od -40 do 110°C," informoval na tiskové konferenci generální ředitel společnosti Construct Jiří Dufek. Systém byl schválen do provozu ministerstvem dopravy. "Provoz byl testován na sérii výrobků na 100 000 cyklech bezchybného chodu," dodal.

Princip je velice jednoduchý

Doposavad jste museli u novějších mechanických zařízení na zamykání řadící páky nejprve odemknout zámek a poté vstrčit klíč do zapalování, nastartovat a odjet. Jelikož je však klíč od bezpečnostního zařízení mnohdy na stejném svazku klíčů jako ten od zapalování, často se stávalo, že řidič nastartoval a až poté zjistil, že má řadičku stále zamknutou.

To u systému Safetronic CS1 odpadá. Elektromechanické zařízení se aktivuje vytažením klíčku ze zapalování. Řadící páka je v poloze zpětný chod nebo parking u automatické převodovky zamčena podle naprogramovaného módu od tří do třiceti vteřin. Odemykání pak probíhá jednoduchým přiložením čipu k čtecímu zařízení, které je ve voze umístěno dle přání zákazníka. Řadička se odemkne během čtyř vteřin.

Zajímavé řešení, které mnoha řidičům usnadní život. Za pohodlnost se ovšem platí. V případě Safetronic CS1 byla totiž průměrná cena stanovena na 15 tisíc korun. Samozřejmostí jsou slevy na pojistném až 20 procent. Mechanické systémy se závorovou tyčkou se prodávají od 4000 korun výše a bez závorové tyčky od 6000 korun výše.