Mezi sedmičku postupujících vybralo 58 členů poroty Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 407, BMW řady 1, Citroën C4, Renault Modus a hybridní Toyotu Prius. Nyní mají porotci k dispozici 25 bodů, které mohou rozdělit mezi jednotlivé vozy. Vítěz bude znám v polovině listopadu.

Nejúspěšnější automobilkou z postupujících do další fáze je Renault, který má v jedenačtyřicetileté historii tohoto ocenění na svém kontě pět titulů Evropského auta roku. Poprvé se prosadil v roce 1966 modelem 16. Prozatím posledního titulu dosáhl v roce 2003 modelem Mégane.

Tituly Auto roku sedmičky postupujících
(rok - model)
BMW - žádný titul 
Citroën - 3 tituly
1971 - GS; 1975 - CX; 1990 - XM
Ford - 4 tituly
1981 - Escort; 1986 - Scorpio; 1994 - Mondeo; 1999 - Focus
Opel - 2 tituly
1985 - Kadett; 1987 - Omega
Peugeot - 3 tituly
1969 - 504; 1988 - 405; 2002 - 307
Renault - 5 titulů
1966 - 16; 1982 - 9; 1991 - Clio; 1997 - Mégane Scénic; 2003 - Mégane
Toyota - 1 titul
2000 - Yaris

Nejméně ocenění si prozatím připsaly BMW a Toyota. Japonská automobilka má však před bavorským výrobcem náskok, neboť ze dvou ocenění si připsala v roce 2000 prvenství za model Yaris a o rok později byla třetí s Priusem. BMW skončila třikrát druhá a jednou třetí. Naposledy se mezi finálovou trojicí umístila v roce 1987 se sedmičkovou řadou na třetím místě.

Automobily nominované na titul Evropské auto roku 2005 (postupující jsou tučně)
Alfa Romeo GT
Audi A6
BMW 1
BMW 6 
BMW X3
Chrysler 300 C 
Citroën C4
Dacia Logan
Fiat Idea/Lancia Musa
Ford Focus
Honda FR-V
Hyundai Tucson
Kia Serato
Kia Picanto
Kia Sportage
Land Rover Disovery 3 
Mercedes Benz A 
Mercedes Benz CLS
Mercedes Benz SLK
Mitshubishi Colt
Mitshubishi Grandis
Opel/Vauxhall Astra
Opel/Vauxhall Tigra Twin Top
Peugeot 407
Porche 911
Renault Modus
Seat Altea
Škoda Octavia
Smart Forfour
Toyota Corolla Verso
Toyota Prius
Volkswagen Caddy Combi