Těch několik promarněných životů je zatím nepotvrzených. Nikdo ještě přesně nerozhodl, jestli auto Tesla, řízené v autonomním módu nehodu zavinilo, a to v jakémkoli případu. Máme tu nehodu z června tohoto roku, kdy auto jelo nedovolenou rychlostí a v protisvětle „přehlédlo“ odbočující náklaďák. [celá zpráva]

Na začátku září zase v nizozemském městečku Baarn narazil jeden vůz do stromu a okamžitě začal hořet. V Číně zase způsobilo auto nehodu, když se nedokázalo vyhnout špatně zaparkovaným automobilům. [celá zpráva]

Tesla ale stále bojuje s předsudky a snaží se přesvědčit zákazníky o tom, že jejich auta jsou bezpečná. Má to však jeden háček. Řidiči jsou stále zodpovědní za řízení a musí v každém okamžiku být schopni řízení zkorigovat. To je podmínkou i legislativy, a to i v případě nejnovějšího upraveného systému autonomního řízení. [celá zpráva]

Není neomylné

Jak to ale vypadá v autě v reálném provozu? Co všechno v té chvíli auto vidí a co zpracovává? To můžete zjistit na videu výše. Je pěkné sledovat, jak vůz sám řídí bez jediného sáhnutí řidiče do jeho ovládání. Dokáže se popasovat s městem, okreskami, křižovatkami a chodci. Samozřejmě, není to auto neomylné. To dokládá například prudká decelerace a téměř zastavení na okresní silnici, kde auto vylekaly dvě běžkyně u kraje silnice. Ale auto dokázalo situaci vyhodnotit bezpečně, což je to nejdůležitější.

Samozřejmě nevíme, jak by dopadly testy v dešti, sněžení nebo při čelním oslunění.