K úvahám o vytvoření partnerství firmy podle prohlášení přiměly technologické výzvy a potřeba udržet krok s rostoucí konsolidací v globálním automobilovém průmyslu.

Toyota v letošním roce dokončila převzetí výrobce miniautomobilů Daihatsu Motors, se kterým Suzuki vede v Japonsku ostrý konkurenční boj. Daihatsu i Suzuki vyrábějí a prodávají auta také na rozvíjejících se asijských trzích. Suzuki prostřednictvím většinového podílu ve firmě Maruti Suzuki India dominuje indickému trhu, zatímco Daihatsu expanduje v Malajsii a Indonésii, napsala agentura Reuters.

Společnost Suzuki se letos dostala do problémů v souvislosti s testováním spotřeby vozů. Automobilka v květnu přiznala, že v Japonsku od roku 2010 používala metody testování spotřeby, které nebyly v souladu s předpisy. [celá zpráva]

Suzuki je čtvrtým největším výrobcem aut v Japonsku.