Dosud nejvýkonnější provedení sportovního kupé AMG GT pohání čtyřlitrový osmiválec s přeplňováním (twin-turbo), který produkuje 510 koní a 650 Nm točivého momentu. Nejostřejší provedení, které se dodává ve výrazné zelené barvě, má na konci svého názvu označení GT R. Výkon stoupl na 585 k (430 kW) a točivý moment poskočí o rovných 100 newtonmetrů na 750 Nm.

Auto díky použití karbonu váží pouhých 1554 kg, což je o 90 kg méně než dosud vrcholný model řady. Díky úpravám na motoru a snížení hmotnosti vzrostla maximální rychlost na 318 km/h (+ 8 km/h proti S) a naopak se zlepšilo zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,2 s na 3,6 s.

Video

Mercedes-AMG GT S v testu

Zdroj: Novinky.cz

Výkon se přenáší na zadní kola

Výkon se prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky přenáší na kola zadní nápravy. Nechybí ani elektronicky řízený zadní diferenciál. Zadní náprava je mimochodem natáčecí: zadní kola se do 100 km/h natáčejí v opačném směru než ta přední, nad touto hranicí pak ve stejném směru.

Základem jsou kovaná 20palcová kola obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 275/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 20 vzadu. Za příplatek je možné přikoupit karbon-keramické brzdy.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Mercedes AMG GT R

Zdroj: Mercedes-Benz

Ceník provedení GT R bude znám koncem roku, kdy bude i možné tento model objednat. První zákazníci se dočkají na jaře a do Česka by podle mluvčího Jana Kuhna mělo přijít pět až deset kusů.

Za standardní provedení (340 kW/462 k) si Mercedes v Česku účtuje 3,2 miliónu korun. Redakční test řady GT najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]