Tou největší peckou je jednoznačně Hyundai i30, tedy auto vyráběné v Nošovicích. Auto je kompletně nové – vnitřek, karoserie a i motory se lehce omladily. Prostě jde o vůz, který by měl více zaujmout Evropu.

Hyundai i30

Hyundai i30

FOTO: Hyundai

Hyundai i30

Hyundai i30

FOTO: Hyundai

Třeba už jen ten design, který je ostřejší a zajímavější. Nebo interiér s osmipalcovým vystouplým displejem s funkcemi párování s mobily Android Auto nebo Apple Car Play. Prý je to dnes strašně důležitá věc pro nové zákazníky. Nebo výbava auta. Ta je opravdu extra bohatá a třeba odvětrávané sedačky jsou v nabídce většinou větších, luxusnějších a mnohem dražších aut než rodinných hatchbacků.

Hyundai i30

Hyundai i30

FOTO: Hyundai

Nový Hyundai i30 z Nošovic

Nový Hyundai i30 z Nošovic

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Jak už to dnes bývá zvykem, základem pro auto budou přeplňované motory. Těch bude dohromady pět. Ale v Čechách jsou stále oblíbené spolehlivé atmosféricky plněné agregáty. A tak má Hyundai i jeden takový v nabídce. Je to základní 1.4 CVVT s výkonem 73 kW a točivým momentem 134 Nm. Nad ním jsou nové motory T-GDI s objemy 1,0 a 1,4 l s výkonem 88 resp. 103 kW a točivým momentem 171 resp. 242 Nm.

Nafťák bude mít objem pouze 1,6 l, ale výkony se budou pohybovat od 70 do 100 kW. Převodovky budou šestistupňové manuální nebo sedmistupňové dvouspojkové. Příští rok přijde i sportovní verze z divize N.

Hyundai RN30 Concept

Hyundai RN30 Concept

FOTO: Hyundai

Hyundai RN30 Concept

Hyundai RN30 Concept

FOTO: Hyundai

Hyundai RN30 Concept

Hyundai RN30 Concept

FOTO: Hyundai

A právě na tohle auto nás měl nalákat koncept RN30. Zatím tu byl vystaven takovýto okruhový speciál, ale auto vzniklé ve spolupráci mezi Hyundai Motorsport (HMSG), Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC) a divizí pro vývoj vysoce výkonných vozidel nezakrývá, že to N bude, a bude to asi pěkně výkonná bestie.

Koncept má nejen divoký vzhled, ale hlavně benzínový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 280 kW (380 k). Točivý moment se zastaví na hodnotě 451 Nm. Sílu na všechna kola přenáší samočinná dvouspojková převodovka DCT. Auto pak dostalo i elektronicky řízený samosvorný diferenciál eLSD.

Z jiného soudku

Na stánku se objevil i facelift řady i10. Není to žádná pecka, ale Hyundai už potřeboval tuhle řadu omladit, protože konkurence nespí. Vždyť třeba kolínská trojčata už mají komplet nové generace. A tak i10 dostalo přepracovaný přední nárazník s novými světly denního svícení.

Hyundai i10 (2017)

Hyundai i10 (2017)

FOTO: Hyundai

Hyundai i10 (2017)

Hyundai i10 (2017)

FOTO: Hyundai

Také interiér je o tom samém, jako u i30 – velký displej (zde sedm palců), konektivita, elektroničtí hlídači řízení. Nic velkého, ale spolu s dobrou cenou by to mohlo stačit.

Hyundai i10 (2017)

Hyundai i10 (2017)

FOTO: Hyundai