Článek
Jaký je mezigenerační rozdíl? Třeba v rozměrech je auto větší vlastně ve všech směrech – má 4,66 metru na délku, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku. Rozvor je nově 2,82 metru. Nákladový prostor má také víc místa pro zavazadla – 550 až 610 litrů. Použití vysokopevnostní oceli pak přineslo snížení hmotnosti karoserie až o 90 kg, samozřejmě že záleží na motorizaci.
Design auta následuje další řady – velká a výraznější maska chladiče má ostřejší hrany, světla pracují s LED diodami, a to nejen pro denní svícení.
Interiér poznáváme z jiných řad, které byly inovované už dříve. Takže tu můžeme poznat přístrojovku z Audi A4, která se liší jen v detailech. Opět má velkou dotykovou obrazovku MMI, která má sedm palců úhlopříčku, ale je možné mít i větší s 8,3“. Ovládat se může ale jak dotykem, tak ovladačem na středovém tunelu, hlasovými pokyny nebo psaním gest na speciální ploše ovladače.
Z techniky pracující pod kapotou chceme vypíchnout použité vzduchové odpružení nebo paletu motorů, která zatím disponuje pouze jediným benzínovým motorem a čtyřmi naftovými. Ten benzínový je dvoulitr s přeplňováním a výkonem 185 kW (252 koní).
Nafťáky jsou čtyřválce se stejným objemem a výkony 110, 12 a 140 kW a k nim pak Audi dodalo jeden třílitrový šestiválec s 210 kW. Ten také jako jediný spolupracuje s osmistupňovým automatem, ostatní mají šestistupňové manuály nebo sedmistupňové automaty.
Prodeje začínají už v příštích dnech a ceny v Evropě začínají na 1,2 miliónech korun za nejslabší naftovou verzi, která má pohon pouze předních kol.