Ani jeden z výše jmenovaných nenaplňoval prodejní cíle tak, jak si vedení představovalo. Nový vůz by ale měl být zcela jiného ražení. Tohle bude globální vůz nabízený ve stovce zemí světa a prodeje se očekávají opravdu velké.

Rozměrově se zapasoval vůz mezi současný model Patriot a Compass. Karoserie je totiž 4,42 metru dlouhá, 1,85 metru široká a 1,65 metrů vysoká. Rozvor kol je 2,64 m. Design karoserie je takovou evolucí současné generace (která se už v Čechách ovšem neprodává). Takže si naštěstí nebere vzor v retrostylu renegadu ani v podivné masce cherokeeho. Je blíž k Jeepu Grand Cherokee.

Jeep Compass v současném provedení

Jeep Compass v současném provedení

FOTO: Jeep

Jen ten interiér je takový trochu retro. Bohužel se zdá, že designéři na interiéry byli na praxi u Fiatu. Ale snad bude realita lepší než fotografie.

Technická data motorů zatím neznáme. Jeep oznámil pouze několik náznakových informací, jako je sedmnáct možností hnacího ústrojí. Komu to vyrazilo dech, ten by si měl uvědomit, že auto bude prodáváno na různých a velmi specifických trzích, takže například pro jihoamerické státy bude připravena verze na spalování biolihu.

Jeep Compass

Jeep Compass

FOTO: Jeep

Jeep Compass

Jeep Compass

FOTO: Jeep

Jeep o voze hovoří jako o terénně nejschopnějším kompaktním SUV ve třídě. Není důvod nevěřit. Pohon všech kol má Jeep hodně dobrý a jeho systém se stále zdokonaluje. Například na silnicích už umí zcela odpojit pohon zadní nápravy a v terénu je Jeep prostě Jeep.

Kdo čeká, že objeví nový compass na autosalonu v Paříži, který začíná ve čtvrtek, tak bude zklamán. Jeho premiéra se chystá na autosalon do Los Angeles a ta evropská premiéra bude až v druhé půlce příštího roku.