Hlavní obsah

Z automobilek se stávají počítačové firmy

Automobilky se předhánějí, která bude víc investovat do počítačových firem, do vývoje autonomního řízení, navigací a výpočetních technologií vůbec. Tak třeba Ford a Toyota…

Foto: Ford

Ford Fusion s autonomním řízením při silničních testech

Článek

Ford představil cíl dovést v roce 2021 ke komerčnímu nasazení plně autonomní vozy pro služby zaměřené na ride-sharing (sdílená jízda nebo spolujízda). A tak majetkově vstupuje do několika technologických společností, které se zabývají vývojem systémů použitelných v autonomních vozech, a s dalšími v této oblasti spolupracuje. Zároveň Ford zdvojnásobí svůj tým v Silicon Valley a rozšíří kampus v kalifornském městě Palo Alto.

Ford nemá na rozdíl od jiných plány postupné, ale opravdu monstrózní. Už u svého prvního plně autonomního modelu chce dosáhnout samostatné jízdy úrovně 4 dle mezinárodní definice SAE, tedy tak, že auto nebude mít volant ani pedály. Bude určeno ke komerčnímu nasazení v přepravních službách jako ride-sharing (sdílená jízda) a Ford jej plánuje vyrábět ve velkých objemech.

Za zmínku stojí, že Ford investoval například do firmy Velodyne. To je lídr na poli LiDAR (Light Detector and Ranging) senzorů, které se ve velké míře používají právě na autonomních vozech.

Toyota investuje do univerzity

Nezávisle na Fordu s podobnou zprávou vyšla v prakticky v ten samý čas i Toyota. Ta investuje 22 miliónů dolarů na výzkum vozidel s autonomním řízením a na projekty v oblasti robotiky. Výzkum Michiganské univerzity zaměřený na umělou inteligenci, robotiku a autonomní řízení obdrží tuto finanční podporu od výzkumného centra Toyota Research Institute (TRI).

Centrum TRI nedávno oznámilo založení nového výzkumného střediska na podporu výzkumu autonomních vozidel v Ann Arbor (TRI-ANN) a přijetí profesorů robotiky Michiganské univerzity Ryana Eusticeho a Edwina Olsona. Oba profesoři budou na částečný úvazek nadále působit na Michiganské univerzitě. TRI-ANN je již třetím střediskem výzkumného centra TRI a připojuje se tak k zastoupením TRI v Palo Alto poblíž Stanfordu, resp. Cambridge.

Zajímavé je, že univerzita provozuje takzvané Mcity, jedinečné simulované městečko na ploše o velikosti 32 akrů v rámci univerzitního kampusu. Výzkumní pracovníci zde mají možnost rychle a důkladně testovat nově vznikající automobilové technologie v bezpečném a kontrolovaném prostředí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám