Hlavní obsah

Mazda 3 bude od podzimu krásnější

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Facelift Mazdy 3 přijde do Japonska v následujících dnech a do Evropy na podzim. Pojďme se podívat, co všechno zajímavého přinese. Je toho dost.

Foto: Mazda

Mazda Axela (v Evropě Mazda 3) facelift (2016)

Článek

Mazda 3 (v Japonsku se prodává pod jménem Axela) odhalila svou novou tvář v rámci faceliftu. V Japonsku se začne prodávat během několika týdnů, ale na evropskou premiéru musíme počkat až na podzimní autosalon v Paříži.

Foto: Mazda

Mazda3 (hatchback, 2013)

Auto dostane masku v podobě třeba Mazdy CX-3 (její test si můžete přečíst zde). Takže chromovaná větší maska chladiče plynule navazuje na světla. Ta jsou menší, užší a víc na stranách. Nový je nárazník, nová jsou zadní světla…

Foto: Mazda

Mazda Axela (v Evropě Mazda 3) facelift (2016)

Foto: Mazda

Mazda Axela (v Evropě Mazda 3) facelift (2016)

Pojďme do interiéru. Tam se změní například volant. Také ve vyšších výbavách přijde head-up displej s barvami, lepším rozlišením a více promítanými informacemi. Ztratí se také klasická ruční brzda. Ale nemusíte mít obavu, že elektronická náhrada bude ve všech modelech. Jen ty lepší výbavy takhle nahradí klasickou manuální „ručku“.

Ovšem vyšší výbavy také nabídnou moc dobrou věc – kompletně LED diodová čelní světla, která se například také umí sama napřímit, když auto pojede větší rychlostí, aby svítila dál. I interiér pak dostane multimediální systém jako ve výše jmenované CX-3.

Foto: Mazda

Mazda Axela (v Evropě Mazda 3) facelift (2016)

A co bude pod kapotou? Pohánět auto budou patnáctistovky a naftová dva-dvojka. V benzínových verzích s výkony 88 a 121 kW jsou čtyřválce o objemu 1,5 l, stejně objemný je nafťák s výkonem 77 kW a velký čtyřválec 2,2 l spalující naftu má výkon 110 kW. Zajímavou novinkou je G-Vectoring Control (GVC), což je rozdělování hnacího momentu na každé kolo v téměř reálném čase, v závislosti na natočení volantu, pozici plynového pedálu apod.

Zajímavý je i nový systém bezpečnostního automatického brzdění. Laserový systém, který zde pracoval dosud, bude nahrazen kamerovým. Důvod je jasný – kamera dokáže zachytit i cyklisty a chodce. Reagovat umí v rychlostech 4 až 80 km/h.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám