Světová premiéra prvního elektrického sportovního vozu je milníkem v historii automobilového průmyslu, chlubí se v tiskové zprávě automobilka Venturi. Fétish je na první pohled čistokrevným sporťákem a jen málokdo by hádal, že pod kapotou si vrní elektromotor a ne výkonný spalovací motor.

Venturi Fétish je již připraven k prodeji na trzích v Japonsku a Spojených státech. Cena za tento automobil však není zrovna malá, včetně daní přijde na 540 tisíc eur (cca 17 miliónů korun).

Základní údaje
Rozměry (mm)
Délka 3887
Šířka 1884
Výška 1200
Rozvor 2600
Elektromotor
Výkon 180 kW
Točivý moment 220 Nm
Baterie
100 Lithium-Ion 58 kWh
Vzduchem chlazené
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 4,5 s 
Dojezd 350 km
Maximální rychlost 170 km/hod

S motorem o výkonu 180 kW dokáže Fétish z nuly na stovky vystřelit za méně než pět vteřin. Po silnicích s ním pak můžete uhánět až 170 km/hod. Na jedno plné nabití li-iontových baterií automobilka uvádí dojezd 350 km. Vzhledem k dlouhému období vývoje se technikům podařilo vyrobit vůz o váze 750 kg bez baterií. S nimi se hmotnost vozů zvýší na 1100 kg.

Malovýrobce automobilů společnost Venturi představila svůj první sportovní automobil v roce 1984. Postupně prošla mnoha změnami, aby v roce 2000 přiznala porážku a vyklidila pole automobilového průmyslu. O dva roky později však vstala z mrtvých a představila již zmíněnou studii Fétish. Na probíhajícím pařížském autosalónu představila finální verzi tohoto sportovního vozu.