Článek
Vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry je nyní nadupaný k prasknutí. Tedy samozřejmě že tuningové firmy z něj dostanou ještě víc, ale jak to bude s výdrží komponent, to už nikdo nespecifikuje. A tak tenhle Mercedes-AMG GT R je se svou tovární zárukou prostě tou nejlepší a nejrychlejší volbou pro řidiče-závodníky.
Proti verzi S má totiž agregát 55 kW a 50 Nm navíc. Ve výsledku je to tedy úchvatných 430 kW (577 koní) a 699 Nm. Jasně, proti verzi S je tu i něčeho méně. A to jsou kilogramy. Auto totiž váží 1554 kg, což je o 90 kg méně než dosud vrcholný model řady.
Jak je to možné? Protože tu byla použita hromada karbonu. Spousta dílů je lehčích, mnoho komponent bylo nahrazeno lehčí variantou. A i když auto má mnohem složitější techniku (o tom dále), stejně shodilo těch 90 kg.
A teď co tedy R dostalo pod kapotu. To, co je tu zcela nové, je řiditelná zadní náprava. Zadní kola se do 100 km/h natáčí v opačném směru než ta přední, nad touto hranicí pak ve směru shodném. Samozřejmě že vše řídí elektronika a závisí na tom, jaké nastavení si řidič navolí.
Zajímavá je i aerodynamika. U přední nápravy je na podvozku karbonový člen, který se při rychlosti nad 80 km/h (při závodním módu) vysouvá a zvyšuje přítlak na přední nápravu. Ve 250 km/h přidává pěkných 40 kg. Samozřejmě nesmí u vozu chybět elektronicky řízený zadní diferenciál a řízení s variabilním převodem.
Díky všem úpravám vzrostla maximální rychlost na 318 km/h (+ 8 km/h proti S) a naopak se zlepšilo zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,2 s na 3,6 s.
Auto v zelené bestiální barvě se nemusí líbit každému. Takhle zelená ale byla vybrána proto, že představení bylo v „Zeleném pekle“, tedy na Nürburgringu. Noví majitelé budou mít samozřejmě možnost si vybrat jinou barvu, stejně jako spoustu doplňků, například karbon-keramická kola. Pokud jde o cenu, tak bohužel zatím nemůžeme sloužit. Nějaké spekulace už jsou, ale nic oficiálního.