Už standardní VUHL 05 je docela hardcore nářadí. Z motoru EcoBoost 2.3 l vydolovali 212 kW (285 koní). Lehoučké autíčko s ním dokáže zrychlit na stovku za 3,5 sekundy a maximální rychlost je 241 km/h.

Jenže tohle nové RR je prostě lepší. Jak jsme už řekli, je lepší ve všem. Takže třeba motor má výkon 287 kW (385 koní). Výkon se přenáší přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Hmotnost auta spadla o deset procent a suchá hmotnost (tedy bez náplní a cestujících) je 640 kg. Přepočet koní na kilogramy je pěkný – 600 koní na tunu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je v tomto případě 2,7 sekundy a maximálka se posunula na 257 km/h.

VUHL 05RR

VUHL 05RR

FOTO: VUHL

VUHL 05RR

VUHL 05RR

FOTO: VUHL

Auto sice vypadá jako vyloženě závodní speciál. Přitom však má povolení na silniční provoz. Samozřejmě že nejlépe se bude cítit na závodní dráze. Ostatně tomu odpovídá i výbava, která obsahuje jen skořepinové sedačky s bezpečnostními pásy a karbonová kola. Rádio, klimatizaci… To vážně nelze očekávat. Cena zatím není známa.

V Goodwoodu ale bude mít velmi silnou konkurenci. Třeba se tu objeví BAC Mono [celá zpráva] nebo nedávno námi představené Elemental Rp1. [celá zpráva]

BAC Mono Marine Edition

BAC Mono Marine Edition

FOTO: BAC

Elemental Rp1 roadster road spec.

Elemental Rp1 roadster road spec.

FOTO: Elemental Motor Company