Proberte svoje archívy starých čísel motoristických časopisů. Hledejte na internetu, ptejte se na sociálních sítích. Nic výkonnějšího s italským rodokmenem než Mazzanti Evantra Millecavalli prostě nenajdete.

Turínská minitovárnička Mazzanti Automobili už před třemi lety uvedla model Evantra. Ano, tohle je prakticky on. Jenže ne komplet. Evantra přepracovaná do posledního detailu a s motorem nabušeným na maximum se jmenuje Millecavalli, a pokud umíte italsky, tak poznáte, že se tam mluví o jakési tisícovce.

Mazzanti Evantra Millecavalli

Mazzanti Evantra Millecavalli

FOTO: Mazzanti Automobili

Mazzanti Evantra Millecavalli

Mazzanti Evantra Millecavalli

FOTO: Mazzanti Automobili

Jde o to, že pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec o objemu 7,2 litru, má dvě turbodmychadla ohromujícího průřezu, která dopují prostor nad písty tak, že ve výsledku má auto výkon 736 kW (1000 koní) a sekvenční sedmistupňová převodovka si musí poradit s 1200 Nm. To vše je přenášeno pouze na zadní kola.

Evantra byla předělána hlavně po aerodynamické stránce, vždyť na stovku auto zrychlí za 2,8 sekundy a maximální rychlost je 402 km/h. Zajímavá je i hodnota decelerace. Z třístovky auto zpomalí na nulu za pouhých sedm sekund, což je jen o malý kousek horší než u dosavadního rekordmana Koenigseggu One:1. O to, aby auto tohle zvládlo, se postaralo Brembo se speciálními karbon-keramickými brzdami.

Mazzanti Evantra Millecavalli

Mazzanti Evantra Millecavalli

FOTO: Mazzanti Automobili

Mazzanti Evantra Millecavalli

Mazzanti Evantra Millecavalli

FOTO: Mazzanti Automobili

A co jinak o autě říct? Třeba k sérii materiálů, použitých na konstrukci: vysokopevnostní ocel, Cr-Mo ocel, karbon. Kdo by chtěl tohle monstrum vlastnit, musí si pospíšit. V nabídce bylo jen 25 exemplářů, ale již tři prý mají své majitele. Cena nebyla zveřejněna, ale slabší evantra stojí v přepočtu 23 miliónů korun.