Z nabídky novinek je patrné, že se jejich vývoj zvlášť intenzivně zaměřuje na velkoprostorové vozy nejrozmanitějších automobilových tříd, na auta pro volný čas a rekreaci.

V těchto skupinách jsou velmi přitažlivými nové modely Mazda 5, která nahrazuje známý typ Premacy, dále Honda FR-V, kterou inspiroval ke konfiguraci trojice sedadel ve dvou řadách a mimořádné vnitřní variabilitě Fiat Multipla, a také prostorné a dynamické studie Mercedesu pod názvem Sports Tourer. Ty jsou odpovědí na takové modely jako je VW Touran či Ford Focus C-MAX.

Více vzhledové svěžesti

Na autosalonu jsou však i auta, která mají lákat veřejnost svou dynamickou přitažlivostí. Proto svou tvář pozměnila v tomto duchu např. Alfa 147 či Audi A4, která však doznala celkové hluboké inovace. A omladil se rovněž jeden z nejúspěšnějších vozů nižší střední třídy - Ford Focus. Především tří- a pětidveřové hatchbacky této řady siluetou hodně připomínají sportovní kupé.

Ale opomenout nelze ani vzhledovou přitažlivost premiérové Škody Octavia Combi, která nyní více připomíná stále žádanější tzv. lifestylové automobily.

Ale pohled na nové automobily upozorní také na jejich vyšší stavbu, větší šířku, robustnost v zájmu větší bezpečnosti. Je až podivuhodné, k jakému rozvoji dochází na poli moderních turbodieselů s přímým vstřikováním paliva technikou common-rail. A zasahuje dnes - jak názorně ukazuje např. Hyundai Getz s agregátem 1,1 l - i velmi nízké kubatury.

Příkladný Citroën

Další ukázkové inovace přináší např. nová řada Citroënu s označením C4 nahrazující Xsaru. V nich a také v inovovaném Citroënu C5 má premiéru výstražný asistent pro případ nesignalizovaného přejetí dělícího pruhu či postranní čáry. Při rychlosti nad 80 km/h na tuto nepozornost reaguje patřičná strana řidičova sedáku vibrací. Ale Citroën C4 nese i další unikát - volant s pevným středem, kdy se kolem svislé osy otáčí jen věnec s rameny a pozice airbagu tak může být stále ideální.

Citroën se tentokrát v technických inovacích doslova rozmáchl, o čemž svědčí i uplatnění systému Stop-Start, který samočinným vypínáním motoru za volnoběhu pomáhá snižovat spotřebu paliva a úroveň exhalací především ve městě. Renault na sebe upozorňuje skvělými výsledky dosahovanými u mnoha svých modelů v nárazových testech Euro-NCAP.

Radost uživatelů

Ale dodat vyšší užitnou hodnotu svým novým modelům se snaží i Seat v Toledu třetí generace, Hyundai v nové Sonatě, Jeep ve své vlajkové lodi Grand Cherokee, Land Rover v nové generaci modelu Discovery, Mercedes v nové generaci "áčka". O totéž se snaží i Škoda inovacemi populární Fabie.

Mezi malými vozy jsou dalšími skvosty nejmenší BMW řady 1, třídveřový Mitshubishi Colt. Ale objevily se tu i lepší modely z Ruska, konkrétně z AvtoVAZ s označením Kalinka, které by se mohly objevit i v dealerské síti importéra v ČR, a to v cenách odpovídajícím dnešním ladám.

Nové Suzuki Swift, který bude vyjíždět z maďarského závodu v Ostřihomi, by se podle importéra mohla cena odrazit od hranice 250 000 Kč. Již zmíněná Honda FR-V, stejně jako Kia Sportage 2, by mohly startovat s cenou kolem 600 000 Kč. Hodně novinek nabízí v Paříži Nissan.

Souboj dravců

Zvláštní skupinou vozidel jsou v Paříži ti nejsilnější. Skvostem mezi nimi je Ferrari F 430 jako nástupce známého modelu 360 Modena s osmiválcem 4,3 l o výkonu 360 kW je s to zrychlit z 0 na 100 km/h za 4 s a jet rychlostí až 315 km/h.

Mezi dravci se však blyští i třídveřový VW Golf GTI - s dvoulitrovým benzinovým turbomotorem s přímým vstřikováním paliva pokoří stovku za 7 s a dosahuje maximální rychlosti 235 km/h.

O husarský kousek se pokusila Toyota a svůj první model s hybridním pohonem - Prius vyšperkovala tak, že s benzinovým motorem 1,5 l a elektromotorem zrychluje z klidu na stovku za 8,5 s. Ale výrazně se ozval rovněž Peugeot, neboť v prototypu dvoumístného sporťáku s označením 907 poprvé použil dvanáctiválec, který z objemu 6 l těží výkon 368 kW.