Řadový vznětový šestiválec, který byl u vozů BMW označován jako 50d, byl extrémně silný a rychlý. Nový agregát, který jej nahrazuje, je vlastně jen jeho evolucí. Jenže trojici turbodmychadel nahrazuje čtveřicí.

Důvodem je vylepšení charakteristiky motoru. Jedno velké turbodmychadlo tu bylo nahrazeno dvěma malými, což znamená lepší odezvu na plyn. Motor bude reagovat rychleji a ochotněji. V neposlední řadě také bude mít větší výkon a nižší spotřebu.

Mohlo by vás zajímat:
Test BMW 340i: stará škola s novým označením
Německo bude dotovat nákup aut s elektropohonem, zákazníci dostanou až 100 tisíc
Do dalších 100 let jede BMW se speciální modrobílou edicí řady 7

Jako první jej dostane BMW 750d. Jeho původních 280 kW a 740 Nm bude nově pomocí čtveřice turbínových mříží vyhnáno až na 294 kW (394 koní) v rozmezí 4000-4400 ot./min a 760 Nm ve 2000-3000 ot./min. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 4,5 sekundy a maximální rychlost je samozřejmě elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba má klesnout o pět procent. Samozřejmě že o průměrné tabulkové hodnotě 5,7 l na 100 km trochu pochybujeme.

Další vozy, které se na nový kvadriturbový agregát mohou těšit, jsou BMW X5 M50d, X6 M60d a M550d drive.