Čekala nás 162,3 km dlouhá trať. Vzhledem k sobotní časové ztrátě, kdy jsme jeli na spotřebu, jsme v úvodu druhého dějiství zvolili jízdu na čas - museli jsme se totiž vejít do celkového času 365 minut. Pokud bychom totiž vymezený čas překročili, byli bychom diskvalifikováni. Rychlou jízdou jsme se však vyřadili z boje o nejnižší spotřebu.

Pro vyhodnocení celkového pořadí v jednotlivých skupinách (Benzín a Nafta) a kategoriích (Amatér, Dealer a Média) byl použit tzv. index poměrné spotřeby FEI (Fuel Efficiency Index), který zohledňuje hmotnost soutěžících vozidel. FEI se vypočítává jako jedna desetina aritmetického průměru dvojnásobku dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle následujícího vzorce : FEI = 0,1 * (2*N+N/m)/3. Kdy N je dosažená průměrná spotřeba v litrech a m pohotovostní hmotnost vozidla.

 

Výsledky Economy Run 2004
BENZÍN
Poř. Posádka vozidlo FEI Spotřeba (l) prům. rychlost (km/hod) 
1. Farník/
Urban
Fabia sedan 1,2; 47 kW 0,2914 3,076 53,83
2. Worsch/
Worschová
Fabia hatchback 1,2; 40 kW 0,3259 3,276 53,98
3. Pačes/
Pačesová
Fabia hatchback 1,2; 40 kW 0,3294 3,420 53,83
NAFTA
Poř. Posádka vozidlo FEI Spotřeba (l) prům. rychlost (km/hod) 
1. J.Honzejk/
A.Honzejk
Fabia hatchback 1,9 SDI; 47 kW 0,2406 2,511 54,73
2. Novotný/
Louda
Fabia hatchback 1,4 TDI; 55 kW 0,2433 2,634 54,43
3. Šimůnek/
Šimůnková
Fabia combi 1,9 TDI; 74 kW 0,2534 2,769 54,58

První etapa: dojeli jsem se spotřebou 4,2 litru

Jako první do sobotní první etapy odstartovala posádka Českého rozhlasu Region Praha s novou Škodou Octavia. S tou jedou v kategorii média všichni novináři, včetně naší posádky za redakci Novinek a deníku Právo.

První etapa naší posádku zavedla do Lánova u Vrchlabí, což je od Kosmonos 163,4 kilometru daleko. Na startu jsme byli hned z kraje upozorněni, že nováčci minimálně jednou během tratě zabloudí. Nebyli jsme výjimkou. Nám se podařilo zakufrovat po necelých dvou kilometrech. Nepozornost nás stála 12 kilometrů navíc a zdržení asi 20 minut.  Naším závodním vozem je nová Škoda Octavia 2,0 TDI, která disponuje výkonem 103 kW. Celkem 43 posádek jede s benzínovými motory, zbytek pak tvoří dieslové pohonné jednotky.

"Se šéfem soutěže o favoritech"
"První etapu dokončily všechny posádky bez ztráty kytičky," řekl Novinkám v cíli první etapy ředitel soutěže Petr Linhart. "Favority kategorie amatérů, které se účastní i čtyři polské posádky, jsou pánové Horníček a Pačes. Oba patří již k dlouholetým účastníkům soutěže. Mezi novináři bych si tipoval Františka Kučeru z měsíčníku AutoEXPERT. Máme i třetí kategorii dealerů Škoda Auto. Sedm posádek jede stejným vozem Fabia 1,2. V té si tudíž si neodvažuji tipovat, neboť se v takovém rozměru se jede vůbec poprvé," řekl Linhart.

Dál jsme trať projížděli bez problémů a vychutnávali jsme si krásy okolní krajiny. Během cesty se nám podařilo potkat závod běžců, cyklistů a sraz majilelů škodovek. Jejich značení, které je vedlo na místo srazu, jsme na chvíli bláhově považovali za pomoc organizátorů. Naštěstí se shodovalo s trasou první etapy a nás další zakufrování nepotkalo.

Na rovinkách jsme si počínali téměř jako ostřílení "šetřílci" a průměrná spotřeba na sto kilometrů se pohybovala v rozmezí 2,4 až 4,2 l. Větší problémy jsme neměli ani při sjezdu kopců, což není až tak velký problém. Opravdovým oříškem tak pro nás byla stoupání, která jsme projížděli s vysokou spotřebou. Obuv zvolená pro závod se ukázala jako zcela nevhodná. Nicméně je poctivé dodat, že i zkušenosti s úspornou jízdou nejsou nijak závratné.

Začátek první etapy byl v rovinatém terénu s minimem stoupání. Dařilo se nám tak zcela bez problémů tlačit průměrnou spotřebu dolů až k hranici 3,9 litrů na 100 km. Pro nás překvapivého výsledku jsem dosáhli na 76 kilometru soutěže a po pravdě řečeno jsme se cítili jako při zdolávání osmitisícovky. Nicméně do cíle jsme dorazili v pořádku a nyní sbíráme síly do dalšího klání, které začne v neděli po osmé ráno.