Oficiálně se jedná o to, že Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) vyžaduje, aby po úpravách měly vozy stejné emise, jako před úpravou. A na jeho vyjádření se prý čeká, i když mělo být hotové do Velikonoc. Tolik oficiální vyjádření koncernu VW, který tím zastavil úpravy motorů Volkswagenu Passat, ale také Audi A4, A5 a Škody Superb s dvoulitrovými turbodiesely. [celá zpráva]

Neoficiálně se mluví o tom, že Volkswagenu Passat, kterému byla provedena softwarová úprava agregátu, vzrostla výrazně spotřeba. A když vzroste spotřeba, vzrostou zákonitě i emise. A takovou úpravu samozřejmě nechtějí ani u KBA, ani zákazníci. Přitom u Volkswagenu Amarok, který byl upravován jako první, podobné problémy nebyly zaregistrovány.

Nyní se tedy bude čekat, jak to celé dopadne a jestli Volkswagen přijde s nějakou novou změnou, která by motorům výrazně přiškrtila přísun paliva. Samozřejmě, že nás bude také zajímat, jak to nakonec dopadne s motorem jako takovým, jestli bude jezdit tak, jako dřív, nebo z něj emisní „reorganizace“ udělá latentního mrzáka.