Proč by autonomní vůz, tedy auto s automatickým řízením, měl čekat na křižovatce? Vždyť inteligence auta bude spočívat právě v tom, jak dokáže predikovat to, co nastane. V první fázi tak bude vědět auto dopředu, jaká barva na křižovatce před ním padne, a podle toho dokáže přizpůsobit rychlost. Jenže ne vždy to jde tak přesně a v množství aut řízených světelným signálem se nakonec stejně jednou dostane auto do kolony na červené.

Další stupeň simulovali výzkumníci z Michiganského technologického institutu (MIT), Švýcarského technologického institutu (ETHZ) a italské Národní výzkumné rady (CNR). Ti vytvořili model, kde se každému autonomnímu vozu přiřadí podobné okénko, jaké má startovací a přistávající letadlo.

Propočtem bude zjištěno, jak se bude muset upravit rychlost auta, aby křižovatkou projelo plynule a vůz nemusel vůbec zastavit. Takový systém by chtěl silný centrální počítač, se kterým by každý automobil komunikoval.

Provoz, který se nikdy nezastaví

Výsledkem by byl provoz, který by se nikdy nezastavil. To by znamenalo menší výdaje za energii a menší emise (byť v případě elektromobilů nepřímé), což by vlastně dokázalo během chvíle „zaplatit“ výdaje na osazení silnice takovým systémem.

Samozřejmě že by bylo zapotřebí eliminovat všechny ostatní jevy, jako jsou chodci, auta bez autonomního řízení apod.