Za leden až srpen letošního roku se na českém trhu prodalo 88 138 nových automobilů, což je o 12 009 kusů méně než loni. Na prvních pěti místech žebříčku prodejů se nic nezměnilo stále vede domácí Škoda Auto s 42 530 prodanými vozy. Podíl Škody na trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až srpen roku 2004 dosáhl 48,25 %, což je jen o 0,16 % méně než za stejné období roku 2003.

Mladoboleslavská automobilka je následována Volkswagenem s 5136 kusy, což je o 4,65 % více než ve stejném období roku 2003. Bronzovou příčku obhájil Ford, který prodal 4305 vozidel a zaznamenal nárůst o 5,85 %.

Největší pokles zaznamenal Opel/GM, kterému prodeje poklesly o 42,92 %. Opel loni prodal 4599 vozů, zatímco letos jen 2625. Naopak nejrychlejší růst ve výši 81,77 % si připsal prodejce vozů Daewoo. Od ledna do srpna prodal 1805, zatímco loni jen 993.

Na českém trhu pokračuje zájem o užitková vozidla kategorie N1. Oproti stejnému období roku 2003 bylo letos prodáno 16 090 automobilů, což je nárůst 48,36 procenta. Nejúspěšněji prodávanou značkou je Ford s prodejem 2578 vozů a na druhém místě je Volkswagen s prodejem 2528 kusů. Následují značky Peugeot, Renautl a Citroen.

Vývoj prodejů osobních vozidel
měsíc/rok 2004 2003 srovnání
leden 7994 9049 -1055
únor 10 656 10 518 +138
březen 11 710 14 302 -2592
duben 12 169 13 647 -1478
květen 12 275 14 353 -2078
červen 12 970 14 952 -1982
červenec 10 769 12 603 -1834
srpen 9595 10 723 -1128
Zdroj: Sdružení dovozců automobilů