Článek
Tento ohromný nárůst daně by měl zajistit, že budou prakticky eliminovány naftové motory z prodejů nových aut.
„Znečištění ovzduší je většinou problém dieselů. Výhody naftových motorů proti benzínovým v nižší produkci některých látek ve výfukových plynech, byly už vyřešeny a dieselové agregáty tak produkují více CO2 než moderní benzínové motory,“ řekl Richard Howard, vedoucí legislativy pro životní prostředí a energetiku. Podle něj moderní benzínové motory už zdaleka předčí naftové agregáty a je třeba od nich rychle ustoupit.
Je tu ovšem ještě jedna informace, která není nezajímavá. Podle propočtů by britskou pokladnu čekal v takovém případě příjem 500 miliónů liber (18,5 miliardy korun), a to i v případě, že by poklesly prodeje naftových motorů o 50 %. Takže taková daň se samozřejmě britské státní pokladně velmi hodí.