Článek
Kromě několika dílčích změn (třeba na multimediálním systému či možnostech nabíjení a propojení mobilního telefonu) bude největší změnou nasazení motorizace 1,0 TSI. Jde o tříválcový motor se čtyřmi ventily na válec a zdvihovém objemu 999 ccm. Motor je přeplňovaný pomocí turbodmychadla a má přímé vstřikování paliva.
Jednotka pro octavii bude stejná jako ta pro golf. Nabídne tak 115 koní (85 kW) při 5500 otáčkách a točivý moment 200 Nm při 2000 – 3500 otáčkách. V případě golfu a spojení se šestistupňovou manuální převodovkou dovede auto zrychlit z 0 na 100 za 9,7 sekundy a jede rychlostí až 204 km/h.
V kombinovaném režimu litrový tříválec spotřebuje dle homologačních údajů 4,3 litru benzínu na sto ujetých kilometrů.
V příštím roce by octavia třetí generace měla podstoupit větší facelift. Ten přinese podle našich informací novou přední masku s oddělenými světlomety ve stylu Mercedesu-Benz třídy E.