Když před lety uvedl Nissan na trh model Juke, ostatní firmy, novináři, designéři a další si ťukali na čelo. To nikdy nemohlo ekonomicky vyjít. Tak designérsky zběsilé auto si nemohlo koupit moc lidí. Jenže juke v prodejích překonal mnohé klasické konkurenty a automobilky poznaly, že lidé chtějí něco jiného – zvláštního. Tak proč jim to nedat?

Toyota tak připravila nejdřív koncept a teď i sériové auto, které je sice SUV, ale extrémně sportovní. Takhle dramatický design bychom očekávali od Hondy, ale od jinak konzervativní Toyoty ne. Svažující silueta připomíná třeba BMW X6, i když velikostně se auto řadí k Toyotě RAV-4. Tady Toyota přiznává, že rodina si raději koupí RAV-4, dvojice pak tohle auto. Cílem je tedy bezdětná mladá dvojice, která má chuť na auto se silně dynamickým nejen vzhledem.

Toyota C-HR

Toyota C-HR

FOTO: Toyota

Toyota C-HR

Toyota C-HR

FOTO: Toyota

Auto sice nebude žádný trhač asfaltu, ale i tak bude mít výrazně sportovnější charakter. Podvozek, který pochází z priusu, má výrazně odlišné nastavení. Má se velmi málo naklánět a být zaměřený na dynamiku.

Pod kapotou je také pohonná jednotka z Toyoty Prius. Jde tedy o hybridní soustrojí, které však má o 90 kW vyšší výkon. Kdo nechce hybrid, dostane zážehovou dvanáctistovku (85 kW) z Toyoty Auris. Některé země pak budou mít i dvoulitrový benzínový čtyřválec.

Toyota C-HR

Toyota C-HR

FOTO: Toyota

Toyota C-HR

Toyota C-HR

FOTO: Toyota

Pokud vám chybí diesel, tak je to proto, že Toyota se jich zřekla a postupně je chce všude nahradit právě hybridy.

Jaká bude cena auta, je asi rozhodující pro úspěch či neúspěch. Zatím ale nemůžeme sloužit s jakoukoli informací na toto téma.