Hlavní obsah

Koenigsegg Regera dá za 11 sekund 300 km/h

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ženeva
Aktualizováno

Souboj mezi nejrychlejšími vozy světa pokračuje. Na ženevském autosalonu se představil po Bugatti Chiron i Koenigsegg Regera. A produkční verze ukazuje, že švédská značka se nikdy nevzdá.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Koenigsegg RegeraVideo: Reuters

 
Článek

Pokud máte z Bugatti Chironu rozklepaná kolena, tak se podívejte ještě na tuhle krasavici ze Švédska. Jmenuje se Regera a tohle jméno jste už mohli slyšet a karoserii vidět už dávno. Jenže to byl jen předprodukční typ a během úprav k produkční verzi a k homologaci došlo k více než 3000 změnám.

Červené úžasné autíčko má specifikaci použité techniky tak neuvěřitelnou, až se nechce věřit. Představte si auto, které nemá převodovku. To se představit dá, ale určitě se mu nebude říkat supersport. Jenže regera opravdu převodovku nemá.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Regera

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Z vidlicového osmiválce o objemu 5,0 l s dvojicí turbodmychadel přenáší hydrodynamická spojka výkon přímo na kola. Ovšem jen při vysokých rychlostech nebo akceleraci. Jinak tu jsou tři elektromotory, kterým dodává šťávu akumulátorová soustava o váze 90 kg s kapacitou 4,5 kWh. Celkový výkon soustavy, kterou zatím moc nechápeme (Koenigsegg zatím o celém systému moc podrobně nehovoří), činí 1119 kW (1520 koní) a točivý moment je 2000 Nm! Srovnejte čísla s Bugatti Chiron.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Regera

A teď ta zajímavá čísla o zrychlení:

  • 0–100 km/h za 2,8 s
  • 0–200 km/h za 6,6 s
  • 0–300 km/h za 10,9 s
  • 150–250 km/h za 3,9 s
  • Maximální rychlost 399 km/h

Jak vidíte, v počáteční akceleraci je bugatti lepší, stejně jako v maximální rychlosti. Jenže 300 km/h zvládne o 2,6 sekundy pomaleji.

Auto není jen sporťák, který nemá vůbec nic, jen volant, sedačky a budíky. Naopak. Uvnitř je kompletní luxus. Je tu infotainment s bezdrátovou nabíječkou, wi-fi připojením, sledováním dění kolem vozu pomocí kamer apod.

Cena auta je úžasná, stejně jako vůz sám – 2,1 miliónu eur, tedy 56,8 miliónu korun.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Reklama

Výběr článků

Načítám