Článek
Začali jsme tím, co je na autě jen pramálo důležité. Zrcátka tu totiž nahrazují kamery. Ale představte si, jak by vás překvapilo, kdybyste usedli do takového auta. Dnes je z mnohých jiných vozů podobně mizerný výhled vzad, ale přece jen alespoň něco.
Ale pojďme na auto samotné, které je zajímavější po mnoha a mnoha stránkách. Tak třeba tím, že jeho konstrukce je jak u Formule 1 – karbonový monocoque obklíčený kompozitovou karoserií. Tahle superlehká karoserie přesto v kompletním vydání i s technikou pod ní dá dohromady 1800 kg. To je proto, že místo spalovacího agregátu je tu elektromotor a Li-Ion akumulátory.
Kolik jich je přesně nevíme. Kapacitu značka DS nesdělila. Zato řekla, že ve městě zvládne auto jet na jedno nabití až 360 km a v kombinovaném jízdním cyklu 310 km. Takže těch akumulátorů bude asi dost. Především když uvážíme, že poháněná je jedna náprava elektromotorem o výkonu 300 kW a točivém momentu 516 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí auto za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.
Vůz je zvláštní i dalšími detaily. Tak například světly, která jsou z natáčecích LED diod. Ty prý mohou měnit úhel svícení v rozsahu až 180°!
Interiér zatím firma neukázala, ale zato se o něm rozhovořila v superlativech. Při konstrukci, která trvala 800 hodin, prý spolupracovala se špičkovými výrobci z celého světa, takže například v přístrojovce jsou hodinky do firmy BRM, které si může řidič nasadit na ruku. Nebo je tu audiosystém s devíti reproduktory od firmy Focal či závodní helma z teletiny od Moynat.
Koncept uvidíme naživo už v úterý na autosalonu v Ženevě.