Pozoruhodný komerční úspěch

I přes celosvětovou recesi v prodeji osobních vozů vzrostl prodej Laguny II v Evropě o 10% a ve své "středně vyšší kategorii" (M2) docílil 8,7%, což znamená 5. místo spolu s předními vozidly německého původu - BMW Série 3, VW Passat, Audi A4 a Mercedes Třídy C. Až za ní se řadí vozidla jako Opel Vectra, Citroën C5 a Peugeot 406. Například ve Francii je Laguna II v čele vozidel své kategorie.

Díky své flexibilnosti je Laguna II úspěšně prodávána ve více než 60 zemích světa, kde je úspěšná i díky specifickému přizpůsobení se jednotlivým podmínkám (zesílené zavěšení, motory adaptované pro odlišné kvality paliva).

Prodeje v Evropě - celkem koncem listopadu 2002 segment M2 % proniknutí v segmentu M2 Objem konec listopadu 2002
1- BMW - Série 3 12,1 323 055
2- Wolkswagen - Passat 10 266 254
3- Audi - A4 9,7 259 571
4- Mercedes - Třída C 8,9 238 357
5 - Renault - Laguna II 8,7 232 075
6- Ford - Mondeo 8, 7 231 497
7- Opel - Vectra 5,4 143 499
8- Citroën - C5 5,1 136 295
9- Peugeot - 406 4 106 122
 

Prodeje ve Francii - celkem koncem listopadu 2002 třída M2 % proniknutí v segmentu M2 Objem konec listopadu 2002
1- Renault - Laguna II 27,7 90 095
2- Citroen - C5 12,7 41 265
3- Peugeot - 406 12,4 40 340
4- Wolkswagen - Passat 7,6 24 621
5- BMW - Série 3 6,4 20 674
6- Ford - Mondeo 5,9 19 074
7- Mercedes - Třída C 5,8 18 880
8- Audi - A4 5 16 438
9- Opel - Vectra 2,9 9 365

Pohodlí a bezpečnost

Ať již jde o mechanickou část, použité materiály nebo elektroniku, je Laguna II koncentrátem nejnovější techniky a technologie. Pokud jde o nové prožitky a nároky, zdokonalení se týká čtyř oblastí: radosti z řízení, bezpečnosti (aktivní a pasivní), pohodlí na palubě a jednoduchosti užití. Laguna II je také prvním vozidlem na trhu, počítaje všechny třídy vozidel, které dosáhlo maximální známky 5 hvězdiček při crash-testech EuroNcap. Za ní pak následuje Mégane II a Vel Satis. Jedinými konkurenčními vozidly s touto úrovní pasivní bezpečnosti jsou Mercedes Třídy C a E a Saab 9.5.

Špičková technologie

Dynamická kontrola řízení ESP disponuje funkcí kontroly nedotáčivosti. Tento systém, sériově montován u všech verzí, zasahuje při náhlé ztrátě přilnavosti přední nápravy (nedotáčivosti) vyvolané náhlým manévrem nebo nepřizpůsobením rychlosti vozidla. Působením na točivý moment motoru a na brzdy jednoho nebo více kol navede vozidlo do správné trajektorie. V případě výrazné nedotáčivosti tento systém umožňuje vozidlo prudce zpomalit současnou aktivací brzd dvou kol (bočních k poloměru křivosti, nebo předních - v závislosti na rozsahu nedotočení). Tento zásah je doprovázen automatickým rozsvícením brzdových světel tak, aby byla varována vozidla jedoucí vzadu. Dynamická kontrola řízení ESP je doplněna protiskluzovou funkcí ASR působící ve fázi rozjezdu a zrychlování při prekérních podmínkách přilnavosti.

Nový motor

Začátkem roku 2003 uvádí Renault na trh verzi Laguny II vybavenou 4 válcovým motorem 2.0 16v turbo s 6 stupňovou ruční převodovkou. Tento motor je verzí odvozenou od motoru, kterým již byly vybaveny Vel Satis a Avantime. Při dosahování stejného výkonu 165 k při 5000 ot/min je u této verze točivý moment zvýšen z 250 Nm na 270 Nm při 3250 ot/min (+8%) a zajišťuje tak ještě vyšší živost. Pokud jde o hlučnost, zdvojený setrvačník tlumení (DVA) snižuje hluk kinematického řetězce. Upravený tvar vaček a rovněž napínač náhonného řetězu hlučnost snižují.

S tímto novým motorem se může Laguna II chlubit nabídkou výkonů srovnatelných s motory atmosférickými o obsahu 2,5 litrů a spotřebou nižší o 15 až 20% ve smíšeném evropském provozu. Tento sedan tak dosahuje maximální rychlosti na okruhu 218 km/h a doby rozjezdu z 0 na 1000 m za 29,4 sec při spotřebě pouhých 8.2 l/100 km celkového cyklu. Před koncem roku bude tento nově nabízený motor vybaven 5-stupňovou automatickou převodovkou s impulsním ovládáním.

Tato verze 2.0 T je prezentována v podobě specifické nabídky odvozené od verze "dynamique" a nabízí další nové vybavení. Má nový druh čalounění s kombinací kůže a alcantary, 17 palcové disky "Louxor", novou modrou barvou karosérie Bleu Orage, s možností volby navigačního systému Carminat Guidage s monochromatickou maticovou obrazovkou v místě displeje rádia. V průběhu r. 2003 bude tento navigační systém poskytovat informace o silničním provozu umožňující optimální volbu trasy s ohledem na daný provoz. Tento navigační systém zahrnuje autorádio 4 x 30 W s dvěma nezávislými tunery. Může tak aktualizovat nebo vyhledávat novou stanici bez přerušení zvuku. Tato verze je dále vybavena zadním spoilerem (u 5dv. verze) a xenonovými žárovkami.