Hlavní obsah

Elektromobil s dojezdem 1000 kilometrů je zase blíž výrobě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

NanoFlowcell je firma, která ohromila svět autem jezdícím na zvláštní přečerpávaný elektrolyt. Postupně se začíná říkat, že to je zase všechno jedna velká kachna. Uvidíme. Už v Ženevě se objeví model Quantino v téměř sériovém provedení.

Foto: nanoFlowcell

nanoFlowcell Quantino

Článek

V roce 2014 se poprvé představila firma nanoFlowcell, společně se svým novým konceptem Quant E. O rok později uvedli vylepšenou verzi Quant F a na ženevském autosalonu pak menší Quantino. Posledně jmenované se objeví i na ženevském autosalonu tento rok.

Bude to model, který prý už bude jen krůček od sériové výroby, která by měla začít příští rok. V první polovině tohoto roku začnou předprodukční testy, které odhalí ještě případné nedostatky. Proti původnímu loňskému vozu je technika trochu upravená.

Porovnejme si charakteristiky: vůz o délce 3,91 metru s uspořádáním sedadel 2+2 má elektromotory u každého kola s výkonem 25 kW, tedy celkem 100 kW. Maximální rychlost byla 200 km/h. Nová verze bude mít součet výkonů 80 kW (tudíž na jedno kolo připadne 20 kW). Zatím nevíme, jak se to promítne do maximální rychlosti ani do spotřeby. Koncept z minulého roku měl dojezd až 1000 km. Na podrobnosti si musíme počkat do ženevského autosalonu.

Co je to za technický unikát?

Foto: nanoFlowcell

nanoFlowcell Quant F

Auta nanoFlowcell nefungují jako klasický elektromobil ani jako elektromobil s palivovými články. Mají nádrže, a to hned několik. Přečerpáváním speciálního elektrolytu přes membránu se vytváří proud, který následně putuje k elektromotorům.

Systém už několik let funguje, ale dosud byl příliš velký, těžký a nákladný. Ve spolupráci s firmou Bosch pak byl vyvinut nový systém, který se už hodí pro umístění do auta. Výhodou je velký dojezd vozu. Například Quant F s výkonem 801 kW dokáže prý ujet na jedno naplnění nádrží až 800 km. Bohužel zatím nikdo neoznámil, jak se vlastně elektrolyt musí upravovat a kde.

Reklama

Výběr článků

Načítám