Tuhle technologii nyní vyvíjí Continental. Ten počítá, že právě snížení prohřívání interiéru by mohlo automobilům snížit spotřebu paliva či elektrické energie o 5,5 %. A to je jen jedna z výhod, kterou takový systém má.

Jaká jsou další? Tak si představte, že auto, které bude zamčené, bude mít automaticky zatmavená okna, takže nebude dovnitř vidět. Celkem dobrá pomoc, že? Nebo si představte takové sklo, které se dokáže zatmavovat po částech, takže bude nahrazovat funkci stínítek. Prostě podle dopadajícího slunce bude měnit světelnou propustnost a tím výrazně zvýší bezpečnost řízení.

Možná znáte tuto techniku jako elektrochromatickou změnu průhledu okna. Ano, už to existuje. Jenže má zatím jen dvě fáze – otevřeno a zavřeno. A jak to funguje? Na skle je speciální vrstva, ve které jsou rozptýlené částečky. Když na ně působí elektřina, částečky se stáhnou do tenkých linek a je vidět ven. Pokud se zruší elektrický proud, částečky se volně rozptýlí po celé ploše a okno zneprůhlední.

Nejdražší je řídicí elektronika

To, co Continental nyní připravuje je ale technologie, která bude použitelná pro všechna okna v autě. To nejdražší (a Continental zatím sám říká, že vše je zatím neskutečně drahé) je řídicí elektronika. Například je třeba elektroniku vyladit tak, aby bylo možné auto vůbec provozovat na silnicích. Vždyť jakékoli zásahy do čelního skla, jsou dnes ve většině států nepřípustné. A tak systém musí přesvědčit o tom, že je dokonalý, aby vůbec mohl být použit.

Uvidíme příští rok na výstavě CES 2016 v Las Vegas. Tam se má technologie poprvé představit.