Jeden z předních představitelů společnosti Volkswagen Bernd Osterloh v pátek řekl, že Volkswagen si uvědomuje, že jeho nabídka modelů, verzí a výbav je příliš velká. To zvyšuje náklady na logistiku a konstrukci. Omezení by mělo přinést další potřebné peníze, které jsou zapotřebí k umoření nákladů na smazání problémů s kauzou Dieselgate.

V té 1,9 miliardy eur ale je i položka, která je zajímavá pro odboráře koncernu – snížení bonusů vedení koncernu. To bylo jedno z problematických míst mezi vedením VW a odborářským svazem, protože se otevřeně mluvilo o propouštění, ale nikoliv o snižování peněz, nebo dokonce stavů ve vedení podniku. Zatím jedinou osobou, která na celou kauzu doplatila a jejíž místo se patrně nebude nahrazovat, je místo koncernového vrchního designéra, které opouští Walter Maria de Silva. [celá zpráva]

Bernd Osterloh také uvedl, že pokud by se tímto postupem povedlo uspořit daných 1,9 miliardy, pak by se plánovaná částka úspor přiblížila pěti miliardám eur. To je limit pro pokrytí nákladů na úpravy motorů se softwarem, který dokáže podvádět při laboratorních testech. Nemuselo by se tak propouštět nebo dokonce uzavírat závody.