Třístovkou nejezdí jen tak někdo. I u Porsche si tuhle metu pokoří až model 911, a to ještě ve verzi S. Třístovka je prostě magická hranice, která při pokoření automaticky katapultuje auto do jiné ligy. A tak dílo od Motoren Technik Mayer GmbH z Wettestettenu můžeme směle brát za jeden nejrychlejších hothatchů světa.

MTM není žádný nováček v ladění Audi. Vždyť v nabídce mají třeba Audi A8 s výkonem 791 koní nebo miniaturní Audi A1 s výkonem 427 koní. A model RS3 tu také upravují už nějaký čas.

Takže tohle auto dostalo standardní úpravy od formy na podvozku i karoserii. Třeba velké brzdy o průměru 380 mm za devatenáctipalcovými koly, stavitelné pružení, které ve vysokých rychlostech samočinně snižuje světlou výšku, přední spoiler se zvětšenými vstupy vzduchu, účinný zadní difuzor apod.

MTM Audi RS3 8V

MTM Audi RS3 8V

FOTO: MTM

Interiér také prodělal několik změn. Tou hlavní je nasazení velkých karbonových skořepinových sedadel. Ovšem překvapující je, že nejsou osazeny vícebodovými pásy a spoléhají se na standardní tříbodové.

Ale pojďme se podívat na to nejdůležitější – motor. Standardní 2,5litrový pětiválec má výkon 270 kW a točivý moment 465 Nm. S ním dokáže Audi RS3 zrychlit na stovku za 4,3 sekundy a maximální rychlost je omezena na 280 km/h.

MTM Audi RS3 8V

MTM Audi RS3 8V

FOTO: MTM

U MTM ale nasadili speciální powerbox, aplikovali nové vstřikovače, sací i výfukové potrubí… Výsledkem je výkon 320 kW a točivý moment 605 Nm. Stovku s pevným startem pak auto zvládne za 3,9 sekundy a maximální rychlost je přes 300 km/h. Zajímavý je i údaj zrychlení 0-200 km/h. Tuhle disciplínu si upravený hatchback dá za 18,1 s.

Kdo by chtěl koupit tohle auto, bude muset sáhnout hodně hluboko do kapsy. Komplet vůz stojí 75 044 eur, tedy něco přes dva milióny korun. A kdo nad autem ještě ohrnuje nos, tak ať ještě počká. V dílnách je prý už předělávaný další kousek, tentokrát s rovnými 500 koňmi (368 kW).