Testy Euro NCAP mají několik sekcí. Jednou je pasivní bezpečnost, tedy ochrana posádky při srážce, pak je ochrana dětí uvnitř vozu při srážce, také jsou tu hodnoceny následky střetu s chodcem a v neposlední řadě se hodnotí, zda je vůz a v jakém měřítku vybaven systémy aktivní bezpečnosti, jako jsou systémy hlídání mrtvého úhlu, vybočení z jízdního pruhu nebo automatické brzdící systémy.

Jenže dosud byly tyto kladné body jen „za účast“. Kdo je má, je na tom lépe, než ten, kdo je nemá. A co když nefungují? Jejich (ne)kvalitu mohli už několikrát otestovat novináři i odborníci na mnoha místech světa.

Například Volvo před několika lety udělalo předváděčku svého automatického brzdného systému, kdy jedoucí vůz jím vybavený měl před novináři sám zastavit za stojícím nákladním vozem. Nestalo se tak. Stejně tak i nedávný test časopisu Auto Motor und Sport odhalil, že jen jeden ze šesti takto vybavených vozů dokázal zastavit před fiktivním chodcem.

A tak Euro NCAP právě automatický brzdný systém začne v rámci brzdění před člověkem testovat. V testu budou tři simulace – vběhnutí dítěte zpoza vozu do silnice, dospělý vstoupí do vozovky a dospělý vběhne do vozovky. Hodnotit se bude to, že vozy jedoucí do 25 km/h musí před chodcem zastavit a mezi 25 až 37 km/h musí výrazně omezit dopad případné srážky.