Podle slov ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) se uvažuje o tom, že kdo by po výzvě do servisu nejel, může počítat s trestem. Podle všeho by ztratil technické osvědčení a nesměl by na české silnice.

Ministr ale současně začal apelovat na mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto, aby zákazníky do servisů nalákala na nějaký bonus. Tak to dělaly už dříve při jiných povinných úpravách i jiné renomované automobilové značky.

V Česku by se problém týkal zhruba 150 tisíc aut, prohlídky by mohly trvat rok.
Ťok ve středu o způsobu řešení problému jednal v Berlíně se spolkovým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem.

Jak po návratu z Berlína Ťok informoval, stejně jako v Německu, i v Česku budou od jara všechny automobily s dotčenými motory koncernu VW zvány na povinnou prohlídku v autorizovaném servisu.

EK chce vyšetřování po celé EU

Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda „v Německu už bylo rozhodnuto, že když vlastník vozu neuposlechne ani opakovanou výzvu k prohlídce, ztratí toto auto technickou způsobilost a nebude smět na silnici. Pravidla pro ČR však ještě stanovena nejsou. Teprve na tom pracujeme, včetně podoby možných sankcí.“

Evropská komise současně zaslala vládám členských států Evropské unie dopis, v němž je vyzvala, aby ve svých zemích rozšířily vyšetřování porušování pravidel o emisích motorových vozidel, jehož se dopustil koncern VW.