Mnoho lidí je dnes odrazeno od nákupu elektromobilu proto, že akumulátory zde použité jsou velké, těžké a jejich kapacita vydrží na málo kilometrů. Který elektromobil ze současné nabídky zvládne dojezd větší než 200 km, ten je na tom opravdu dobře.

Jenže vědci v Cambridge objevili nové akumulátory, které mají většinu nectností těch současných smazat. Jde o lithium-kyslíkové baterie (Li-O2), jejichž kapacita má být podle serveru Sciencemag.org až desetkrát vyšší než u dnešních Li-On akumulátorů. Navíc mají mít proti nim pětinovou hmotnost a především pětinové náklady na výrobu.

Zní to jako pohádka, ale výzkumníci slibují, že nové akumulátory budou navíc výrazně zvyšovat míru účinnosti (až 93 %), a navíc se jim už podařilo s novým systémem výrazně posunout hranice toho, čemu se v akumulátorech říká superoxidace. To znamená, že otočili omezenou stabilitu rozpouštědla ve výhodu, a vyhnuli se tak pasivaci elektrod.

Výzkum je ale stále v procesu a podle vědců potrvá ještě přibližně deset let, než se podaří dostat celý akumulátor ze současné výzkumné fáze do výroby.