Nové Volvo XC90, postavené na modulární platformě SPA, vystavělo na podobném půdorysu karoserie odvážné křivky - velká přední maska, s větším logem, světlomety dělené pásem diod pro denní svícení vypadají výborně.

Druhá generace Volva XC90, která přichází po dlouhých dvanácti letech, měří na délku 4 950 mm, je široká 2 008 a vysoká 1 775 mm. Rozvor náprav povyrostl o 127 mm, interiér bude pěti- nebo za příplatek sedmimístný (uspořádání 2 + 3 + 2). Proti „jedničce” je uvnitř více místa, prostor je celkově vzdušnější.

Volvo XC90 první generace

Volvo XC90 první generace

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Volvo XC90 (2014)

Volvo XC90 (2014)

FOTO: Volvo

Když jsme porovnávali novou a starou generaci, majitel prvního provedení, který s ním za deset let najezdil 180 000 kilometrů, chválil sedačky u nového provedení, které jsou podle něj lépe tvarované a výrazně pohodlnější. Díky novému zavěšení přední nápravy se také výrazně zlepšil rejd a tím pádem i otáčení na omezeném prostoru.

Volvo XC90 první a druhé generace

Volvo XC90 první a druhé generace

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Deset let bez problémů, vysoká spotřeba pětiválce

Jaké problémy nastaly po deseti letech provozu s prvním XC90? Veskrze žádné, jen jednou se měnila hydraulická hadice od servořízení. Dlužno dodat, že majitel, který s XC90 často tahá na vleku auta, mění olej v převodovce každých 50 000 km (výrobce předepisuje každých 80 tisíc) a olej v převodovce Haldex mění každý rok.

Dlouhodobá spotřeba s benzínovým pětiválcem 2,5 T není z nejmenších, při dynamičtějším svezení kolem 14 litrů.

Podrobný test nového Volva XC90 připravujeme.

Volvo XC90 první a druhé generace

Volvo XC90 první a druhé generace

FOTO: Martin Žemlička, Novinky