Většinu elektrických aut je možné dobít ze zástrčky doma nebo při parkování na silnici. Existují také bezdrátové nabíjecí "podložky", i ty však vyžadují, aby auto při dobíjení stálo.

Nabíjecí silnice, která se má testovat v Británii, funguje podobně jako bezdrátové nabíječky telefonů, za pomoci magnetické indukční technologie. Její testování má začít ještě do konce letošního roku, kdy by technici měli začít instalovat bezdrátovou technologii do testovacích aut a umístit speciální zařízení na silnici.

Samotné nabíjení funguje tak, že kabely položené pod silnicí vytvářejí elektromagnetické pole, které přijme zvláštní přijímač v autě a přemění ho na elektrickou energii. Systém zahrnuje i komunikační zařízení, které slouží k tomu, že silnice je schopna odhalit blížící se auto a zahájit proces nabíjení.

Testování se zatím omezí pouze na oblasti, kam běžný řidič nesmí. Vláda slíbila investovat do projektu v příštích pěti letech 500 miliónů liber (18,5 miliardy Kč). V rámci podpory vozů s nízkými emisemi chce vláda také rozšířit počet dobíjecích stanic v Británii tak, aby byly dostupné každých 20 mil, tedy zhruba 32 kilometrů.

Podobnou silniční technologii už využívají v jihokorejském městě Gumi, kde se z podzemních kabelů dobíjejí kyvadlové autobusy.