Úpravy vnějšího vzhledu vozu se nesou zcela v duchu nového modelu C4. Pětka je vybavena samonatáčecími xenonovými světlomety, jejichž tvar je podobný předním světlům modelů C4, byť jsou ve svých tvarech o něco méně agresivní než u čtyřky. Zadní svítilny svým golfovým tvarem kopírují boční linie zádě. Příjemný celkový dojem z vozu dotváří chromované lišty na bocích a na zadní části.

.: ANKETA
Líbí se vám nový Citroën C5? Oznámkujte jeho design jako ve škole.
Hlasujte v anketě na konci článku.

O jízdní komfort se kromě zadního parkovacího asistenta stará i stejné zařízení v přední části vozu, což dozajista ocení nejen ženy. Tento systém je navíc doplněn o systém zobrazení prostoru okolo vozu na multifunkčním displeji. Novinkou je rovněž systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Kvalitní jízdní vlastnosti slibuje odpružení Hydractive a nová generace systému ESP.

Třikrát bezín, třikrát nafta

Pod kapotu faceliftované C5 je možné si vybrat jeden ze tří zážehových motorů, nebo jeden ze stejného počtu vznětových agregátů. Dva čtyřválcové benzíňáky 1,8i 16V a 2,0i 16V s výkony 117 a 143 koní. Trojici uzavírá šestiválcový motor 3,0i 24V se systém proměnlivého časování ventilů VVT a výkonem 210 koní, který je dodáván v kombinaci s šestistupňovým automatem.

Naftové motory HDi jsou vybaveny druhou generací vysokotlakého přímého vstřikování paliva Common Rail a filtry pevných částic, které zlepšují ekologické parametry. Výkony vznětových motorů se pohybují od 110 do 138 koní s tím, že nejvýkonnější diesel je dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou.

Bezpečnost především

Interiér vozu budí podle sdělení automobilky dojem luxusu. K ověření tohoto tvrzení je nutné počkat do zveřejnění prvních fotografií interiéru nového vozu, které automobilka prozatím neuvolnila. Oproti staré pětce bylo přepracováno pracoviště řidiče. Na středové konzole je ovládání automatické klimatizace a dalších funkčních prvků.

Pětka patří k bezpečným automobilům, což v roce 2001 potvrdily i crash testy sdružení Euro NCAP. C5 získala v ochraně posádky čtyři hvězdičky z pěti za 81 % získaných bodů při čelním nárazu a 100 % za boční. O pasažéry se v případě srážky postará sedm airbagů, mezi které přibyl i kolenní airbag řidiče ve sloupku řízení. Právě tato oblast byla pro cé pětku slabinou.