EPA už podle Janet McCabové zvýšila úsilí a všichni zaměstnanci pracují na více než stoprocentní výkon. Pro testy už byly získány mnohé vozy. Automobilky by se tak měly opravdu bát.

V současné době jsou technologie laboratoří nastaveny především na dieselové motory. Postupem času by se ale měly rozšířit i na benzínové motory. Ty nejlepší podmínky bude mít EPA v nově otevřeném testovacím centru na emise, kam se dá zajet s jakýmkoli vozem – a to i ohromným americkým náklaďákem. Je zde dokonce i dostatečně velký a výkonný dynamometr pro tyto vozy.

Opět tu je vše nastaveno na diesely. Je to proto, že právě tato zkušební stolice je určená hlavně pro nákladní vozy. V USA se totiž ukazuje, že těžké nákladní automobily s naftovými motory se podílejí na produkci oxidů dusíku čtyřiceti procenty. Přitom tak přísné normy, jaké se dnes praktikují na osobní vozy, se zatím nepraktikují na ty nákladní.

Celé zkušební středisko je ale ohromné a nezaměřuje se jen na testy vozidel. Je tu i ohromná laboratoř, kde se testují oleje a paliva, a to včetně těch pro použití do námořních lodí. EPA se totiž zaměřuje i na nové cíle – gigantické námořní lodě, které jsou největšími znečišťovateli ovzduší.