Zdroj Auto Bild dodal, že Vahland má jiný názor na strategii Volkswagenu v USA, Kanadě a Mexiku po emisním skandálu.

Vahland byl pověřen řízením operací v Severní Americe v rámci změn ve vedení kvůli emisnímu skandálu. Od 1. listopadu měl zastávat funkci generálního ředitele pro nově vytvořený koncernový region NAR (USA, Kanada a Mexiko). Zároveň měl být členem představenstva značky Volkswagen.

Podle zjištění Novinek od zdroje blízkého šéfovi mladoboleslavské automobilky osmapadesátiletý Vahland nakonec do Spojených států neodešel z rodinných důvodů.

Vahland měl v USA koordinovat výrobu v závodech v Mexiku i ve Spojených státech, nabízet automobily přizpůsobené tamnímu trhu a zvyšovat zdejší nepříliš velké prodeje.

Zajímavé je, že na stejný post do zámoří měl podle původních plánů VW odejít tak jako tak nejpozději na jaře příštího roku. Právě kauza dieselgate ale tento odchod podle dobře informovaného zdroje z automobilky urychlila.

V koncernu pracoval Winfried Vahland 25 let. Za jeho éry Škoda vůbec poprvé v historii prodala více než milión aut (v roce 2014).

Winfried Vahland - stručný životopis
Winfried Vahland se narodil 1. dubna 1957 v Německu. Vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt, později studoval na General Motors Institute v Michiganu (USA), kde získal titul Master Degree of Business Administration (MBA).
V roce 1984 nastoupil do společnosti Adam Opel AG jako projektový analytik evropských investic. V roce 1987 se stal vedoucím oddělení Manufacturing Strategy Review v evropské pobočce General Motors.
V srpnu 2002 byl jmenován členem představenstva společnosti Škoda Auto, o rok později povýšil do pozice místopředsedy představenstva.
V červenci 2006 jmenován výkonným viceprezidentem Volkswagen AG.
Oba používané akademické tituly (Prof. Dr.) získal bez studia a skládání zkoušek: v roce 2006 udělila Vysoká škola ekonomická v Praze Wienfriedu Vahlandovi akademický titul čestný doktor ekonomie (Doctor honoris causa), v listopadu 2007 jej Shanghai Tongji University jmenovala poradním profesorem (Advisory Professor).

„Cinknutých” 11 miliónů aut

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. [celá zpráva]

V Česku se prodalo kolem 148 tisíc aut koncernu VW vybavených dieselovými motory, které umožňují obcházení emisních měření. Z toho je 101 tisíc škodovek, 38 tisíc osobních i užitkových volkswagenů, asi sedm tisíc vozů Audi a 1 800 automobilů Seat.

V čele mladoboleslavského podniku má Vahlanda nahradit Bernhard Maier, současný šéf odbytu značky Porsche.