Automobilky uchvacují speciálními systémy, které se snaží snížit emise třeba tím, jak strašně inteligentně dokážou navést až k parkovišti. Jenže ekologie mizí, když auto silně ekologické krouží po parkovišti a hledá půl hodiny parkovací místo. A takových jako ono jsou desítky.

Vědět nejen, kde je parkoviště, ale i parkovací místo, je informace pro mnohé značky vyvážená zlatem. Zvlášť pro ty, které se snaží připravit zcela autonomní vozy, které si k parkovacímu místu samy přijedou a samy zaparkují.

Ušetří čas i palivo

Bosch tak představil speciální čidlo, které tuto práci zastane. Jde o malý disk o velikosti v průměru tři cm, který je připevněn k podlaze každého parkovacího místa. V něm je baterie, která podle výrobce vydrží v provozu sedm let. Senzor je přitom v provozu 24 hodin denně bez vypnutí. Je odolný vůči jakémukoli počasí a unese zátěž i v podobě velkého náklaďáku.

Informace o obsazenosti posílá přes internet do speciální sítě, kde je zaznamenáno celé parkoviště, tedy i s příjezdovými cestami. Může tu být i roztřídění podle velikosti parkovacího stání, jejich omezení apod. Z portálu pak jsou informace posílány do mobilní aplikace. Ta pak navede řidiče přímo k místu zaparkování, což výrazně ušetří čas a palivo.

Operátor parkoviště pak může vidět i vytíženosti jednotlivých parkovacích stání nebo může být pomocí tohoto senzoru napojen na systém placení.