BMW X4 M40i poznáte podle detailů vyvedených v šedé metalíze Ferric Grey - přední část, vnější zpětná zrcátka nebo 20palcová M kola z lehkých slitin. Veri M40i nechybí sportovní výfukový systém s dvojicí koncovek (s povrchovou úpravou černého chromu) a řízenou klapkou výfuku.

Nově vyvinutý řadový šestiválec, v M40i použitý vůbec poprvé, který mnichovští nazývají M Performance TwinPower Turbo, není tak úplně nový, protože vychází z již používaného motoru. Má ale jiné vstřikování, zvýšený plnící tlak turbodmychadel, novou hřídel i písty.

BMW X4 M40i (2015)

BMW X4 M40i (2015)

FOTO: BMW

Třílitrový benzínový řadový šestiválec nabízí maximálních 265 kW/360 k při 6000 otáčkách. Točivý moment dosahuje až 465 Nm. Stovku tak M40i zvládne za 4,9 sekundy a jede - dle předpokladů - elektronicky limitovaných 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva má dle výrobce hodnotu 8,6 l/100 km.

BMW X4 M40i (2015)

BMW X4 M40i (2015)

FOTO: BMW

Specificky naladěný podvozek preferuje zadní nápravu

Dodejme, že tento model, který si můžete prohlédnout v modré metalíze na fotografiích z Kalifornie, má proti běžným x-čtyřkám jinak (rozuměj sportovněji) naladěný podvozek. To znamená: tužší pružiny a stabilizátory, zvětšený odklon kol na přední nápravě, adaptivní tlumiče a pohon všech kol BMW xDrive. Preferuje zadní nápravu a přenáší na ní v případě potřeby více točivého momentu.

Poslední informaci, kterou vám sdělíme je pohotovostní hmotnost. Jde o hodnoty, kterými se automobilka zrovna nechlubí - 1840 kg (DIN), respektive 1915 kg dle EU (tedy s připočtenými 75 kg za řidiče). Ale co chtít od SUV, jakkoliv dynamicky není jeho projev díky přeplňovanému šestiválci vůbec špatný.

BMW X4 M40i (2015)

BMW X4 M40i (2015)

FOTO: BMW