Dakarský speciál 2008 DKR16 je o 200 mm delší a o stejný kousek širší. Vůz nyní měří 4284 mm, je široký 2200 mm a vysoký 1794 mm. Rozvor náprav má rovných 3000 milimetrů. Ovšem konstrukce je stejná. Ocelový rám obklopují panely z karbonu. Nic navíc tady není. Vše je podřízené tomu, aby auto bylo co nejlehčí (s novou generací je prý lehčí, ale o kolik, to tisková zpráva zamlčuje), co nejvýkonnější a aby projelo cokoliv.

K tomu dopomáhá samozřejmě technika pod kapotou. Třeba nápravy z opravdu masivních dvojitých lichoběžníků, které nově nesou ráfky z jednoho dílu hořčíkové slitiny. Ty jsou lehčí než ty, které se používaly dosud. Na ráfcích pak jsou nasazeny pneumatiky Michelin 37/12,5x17.

Za koly pak nacházíme ventilované kotouče o průměru 355 mm na všech kolech, jednoduché vinuté pružiny a dvojité stavitelné tlumiče. Vše se zdvihem brutálních 460 mm.

Peugeot 2008 DKR16

Peugeot 2008 DKR16

FOTO: Peugeot

Pohonná jednotka je nově vidlicový naftový šestiválec o objemu tři litry s výkonem 350 koní a točivým momentem 800 Nm. Přes sekvenční šestistupňovou převodovku se přenáší výkon pouze na kola jedné nápravy. Proč jen jedné? Protože podle Peugeotu nemusí být pohon 4x4, když je auto lehké a výkonné. Čtyřkolka jen zvyšuje spotřebu a hmotnost.

Kdo pojede příští ročník Rallye Dakar, se zatím neví. Na vývoji ovšem spolupracovala trojice zvučných jmen, dosud okupující řidičské sedačky speciálů - Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres.

Peugeot 2008 DKR16

Peugeot 2008 DKR16

FOTO: Peugeot