Vzhled vozu je trochu zvláštní. Ale když se na něj zadíváte, najdete tam jisté znaky známého evropského designéra, který dělá auta na zakázku miliardářům a pomáhá při tvorbě některých sériových vozů. Ano, obliny, mohutná záď – to je Zagato. A je to pravda. Skutečně Zagato je podepsaný pod designem vozu. Podivný vzhled ale koresponduje s tím, co je pod kapotou a uvnitř.

Thunder Power

Thunder Power

FOTO: Thunder Power

Thunder Power

Thunder Power

FOTO: Thunder Power

Za jeho postavením stojí firma z Tchaj-wanu (ano, je to ta samá firma, která vyrábí akumulátory třeba do RC modelů), která povolala do služeb i hromady dalších známých tváří: Petera Tutzera (Lotus a Bugatti) či Franze Schulteho (Ford).

Auto je čistý elektromobil a má konkurovat Tesle S. Automobil i se sadou akumulátorů váží pod dvě tuny, což není vůbec hodně. Je třeba si uvědomit, že akumulátory prý mají kapacitu 125 kWh, tedy o polovinu víc než u konkurenčního amerického modelu.

V nabídce bude někdy v příštích letech (zatím jde jen o koncept) dvojice výkonových typů – slabší má 230 kW a 320 Nm, silnější 320 kW a 560 Nm. Zrychlení mají pod šest resp. pět sekund a maximální rychlost je 210 a 250 km/h. Obě verze ale prý mají mít dojezd 650 km.

Thunder Power

Thunder Power

FOTO: Thunder Power

Za zmínku stojí i interiér. Především přístrojová deska, kde jde vlastně o jeden velký dotykový displej, který dokáže zobrazovat prakticky cokoliv. Ale ani design sedadel, středového tunelu nebo výplní dveří by neměl zůstat bez povšimnutí. Mnoho kolegů říkalo, že tak pěkný interiér ještě nevidělo.

Thunder Power

Thunder Power

FOTO: Thunder Power

Thunder Power by měl být do dvou let na silnicích a na stejné bázi by měly vyjít ven i kompaktní model a SUV. Svou schopnost měl dokládat i závodní koncept, také vystavený na autosalonu.

Thunder Power s dojezdem až 650 km. Jeho maximální ryclost je 210 km/h.

Thunder Power s dojezdem až 650 km. Jeho maximální rychlost je 210 km/h.

FOTO: Radek Plavecký, Právo