Ve velkém stylu chce do tohoto oboru promluvit koncern VW. Do roku 2020 hodlá podle slov šéfa koncernu Martina Winterkorna na trh uvést 20 nových elektromobilů nebo hybridních aut. Volkswagen v současnosti nabízí například městské elektrovozítko Up! nebo e-Golf. Ve Frankfurtu představil koncept Tiguanu GTE, který se bude nabízet s hybridním motorem. S konceptem elektromobilu přišla i automobilka Audi. Model E-tron quattro má výkon až 370 kW a dojezd až 500 kilometrů.

Tuzemský producent aut Škoda má v sortimentu elektrickou octavii a také pro nový superb počítá s hybridním motorem. Do zásuvky připojených je ve Frankfurtu k vidění i několik modelů Mercedesu, průkopníkem ve vývoji je také automobilka Tesla, která už před časem přišla s modelem S. Ten se kromě nezvyklého interiéru s obřím displejem a dalšími zvláštnostmi liší od konvenčnějších modelů také dojezdem.

Interiér vozu Tesla model S je vybaven extrémně velkým displejem.

Interiér vozu Tesla model S je vybaven extrémně velkým displejem.

FOTO: Radek Plavecký, Právo

Dojezd až 470 km

Ve verzi s nejsilnějším motorem nabízí svezení kolem 470 kilometrů na jedno dobíjení. Ve Frankfurtu se však nyní objevila v elektromobilech další konkurence. Tchajwanská skupina Thunder Power chce podle ČTK v roce 2017 v Evropě nabízet elektrické vozy s dojezdem až 650 kilometrů. Evropská produkce bude pocházet ze zatím nespecifikovaného výrobního závodu. Na autosalonu to minulý týden uvedli zástupci firmy. V roce 2018 se má řada elektromobilů Thunder Power objevit také na čínském trhu a následně v USA.

Thunder Power

Thunder Power

FOTO: Thunder Power

V Číně se přitom nachází hlavní výrobní závod Thunder Power. Kompletní výzkum a vývoj všech vozů bude umístěn v evropské centrále u Milána. Automobilka představila elektrický sedan s výkonem 230 nebo 320 kW a s dojezdem 650 kilometrů nebo 300 kilometrů po půlhodině nabíjení. Výkonnější verze má zrychlit z nuly na 100 km/h pod pět sekund a rychlost až 250 km/h.[celá zpráva]