Borgward je značka, která v minulých dobách byla zajímavá tím, že byla na špici technologického pokroku. To jí zlomilo obě nohy v kolenou a pak se doplazila k velmi neslavnému konci vyklenování firmy samotnými věřiteli. [celá zpráva]

Uplynula desetiletí a vnuk tehdejšího zakladatele Christian Borgward oznámil, že s pomocí čínských peněz postaví automobilku znova na nohy.

Borgward BX7

Borgward BX7

FOTO: Borgward

Borgward BX7

Borgward BX7

FOTO: Borgward

A je to tady. Borgward představuje své první auto – jde o SUV o délce 4,7 m, které se jmenuje BX7. Nabízeno bude v pěti-, šesti- i sedmimístném provedení. První nabízený agregát bude dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 179 kW. Dvouspojkový automat posílá sílu na přední kola standardně a pomocí elektronicky ovládané spojky i na kola zadní.

Vše je originál. Prý tu není ani jediný systém nakupovaný od nějaké automobilky nebo subdodavatele. Samozřejmě, že asi vstřikovače budou nějaké Denso, Bosch nebo něco podobného, ale prostě dvouspojka nebude mít na bloku vyraženo Made in Wolfsburg.

Borgward BX7

Borgward BX7

FOTO: Borgward

Borgward BX7

Borgward BX7

FOTO: Borgward

Interiéru bude vládnout ohromný displej o úhlopříčce 12,3 palce, který bude mít za sebou techniku, ukrývající například Wi-Fi hotspot, konektivitu na většinu mobilů nebo spolupráci s kamerami sledujícími celé okolí vozu.

Cena auta by měla být přiměřená. Hovoří se o 700 000 za základní model. A to je celkem slušná cifra. Na autosalonu se ale najde i auto, které bude mít v kapotě speciální zástrčku do elektriky. Ano, bude to plug-in hybrid a dojezd jen na nabité akumulátory by měl činit 55 km.

Borgward BX7

Borgward BX7

FOTO: Borgward