Starší z dvojice mustangů byl vyroben v roce 1969 (první mustangy sjely z výrobní linky o pět let dříve a patří k nejcennějším). Tento konkrétní kus pohání benzínový osmiválec se zdvihovým objemem 5,8 litru, který autem po nastartování mohutně zatřese. Jeho zvuk je ale nezaměnitelný a v dnešní době nenapodobitelný – sytý, jednoduše nádherný. Podle slov svého majitele se spotřeba paliva pohybuje mezi 20–30 litry dle jízdního stylu.

Ford Mustang

Ford Mustang

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Mustang působí jako sportovní auto už na první pohled. Dlouhá žraločí kapota, pod kterou je ukrytý osmiválec roztáčející zadní kola, devatenáctipalcová černá kola (první generace má patnáctipalcová!), trojrozměrné třídílné zadní svítilny i prudce skloněné víko zavazadelníku, které se vyklápí kompletně celé – karosérie fastback není v Evropě úplně běžná, alespoň podle autora článku ovšem vypadá výborně. A tento popis vlastně platí pro obě verze.

Mustang z šedesátých let, který vidíte na fotografiích, má čtyřstupňovou přímo řazenou převodovku. V nabídce byla i samočinná převodovka, ta měla pouhé tři rychlostní stupně.

Ford Mustang

Ford Mustang

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ford Mustang

Ford Mustang

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ford začal poprvé v padesátileté historii mustangu tento sportovní fastback a kabriolet nabízet v Evropě. Náš test šesté a tedy zatím poslední generace z německých silnic najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Ford Mustang

Ford Mustang

FOTO: Martin Žemlička, Novinky