Typickým příkladem jsou informační a zábavní systémy v autě. Společnost J.D. Power pomocí dotazníků mezi lidmi zjistila, že třeba možnost v navigaci vyhledávat benzínky nebo hotely podél trati je naprosto nejnepoužívanější funkcionalita. Nikdy ji nevyužilo 43 procent majitelů, kteří ji v autě mají. Stejně tak si nedělají z auta Wi-Fi hotspot (38 %) apod.

Z dotazníku vyplynulo, že klíčovou dobou pro zjištění a využívání těchto funkcí jsou tři měsíce od pořízení auta. Pokud ji do té doby majitel nevyužije a není s ní spokojen, pak funkci nevyužije nikdy.

Zajímavé je i to, že mladí lidé, kteří využívají nejmodernější techniku, jako jsou mobily, tablety a informační systémy, raději využívají je, než aby totéž dělali ještě v automobilu. Pokud si mají tedy vybrat mezi navigací v mobilu a v automobilu, vyhraje telefon.

Moderní bezpečnostní systémy vozu jsou na tom celkem podobně. Systémy hlídání mrtvého úhlu nebo parkovací asistenty jsou zapnuté prakticky neustále. Ale třeba automatické parkování auta, i když je jím dnes vybavena spousta vozů, nevyužívá 38 % majitelů.