Automobil, který z Prahy vyjel, byla standardní Škoda Octavia G-Tec ve verzi Style bez jakýchkoli dodatečných úprav. Na rozdíl od jednoúčelových ekomaratonů zaměřených na co nejnižší spotřebu šlo v tomto případě o jízdu v reálných podmínkách. Ve voze cestovala dvoučlenná posádka s adekvátním množstvím zavazadel. Naměřené hodnoty lze tedy považovat za realistické a v praxi dosažitelné například při cestách na dovolenou.

Škoda Octavia G-Tec

Škoda Octavia G-Tec

FOTO: Škoda Auto

„Jeli jsme bez doprovodného vozidla a vezli plný kufr zavazadel. Na autě byla 17palcová kola s nejširšími možnými pneumatikami, což není zrovna ideální obutí pro dosahování nízkých spotřeb. Místy jsme museli docela chvátat, třeba když jsme stíhali trajekt,“ dodal k cestě Marek Tomíšek z Usporne.info, který vůz řídil.

Čtěte také:
Test Škody Octavia Combi G-Tec: kilometr za korunu

Cesta začala v Praze 6, kde byly obě nádrže naplněny po okraj. Na zemní plyn dojelo auto až téměř do Rostocku, konkrétně ujelo 531 km. Po dalších 1169 km pak ve stoupání u městečka Alvdal vůz zastavil definitivně.

Certifikáty o ujeté vzdálenosti pro Škodu Octavia G-Tec

Certifikáty o ujeté vzdálenosti pro Škodu Octavia G-Tec

FOTO: Škoda Auto

Tyto hodnoty byly zapsány do databanky Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov jako nejdelší vzdálenost ujetá se sériovým vozem Škoda Octavia. Opětovným naplněním obou nádrží se zjistilo, že vůz spotřeboval 15,152 kg plynu a 50,51 l benzínu. Z toho vyplývají průměrné spotřeby 2,85 kg CNG na 100 km a 4,32 l benzínu na 100 km.