Výroba vozidla trvala asi šest měsíců, neboť se prakticky jednalo o práci srovnatelnou s vývojem nového typu. Motor bude pohánět kola i nástavbu.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

"I s nástavbou bude vážit 90 tun, výkon bude necelých 1200 koní, na silnici ho elektronika omezí na 600 koní. Vozidlo je homologováno pro pohyb v běžném silničním provozu, maximální rychlost je 60 kilometrů za hodinu, průměr otáčení 60 metrů," popsala Navarová.

Největší auto české automobilové historie

Největší auto české automobilové historie

FOTO: Jaroslav Ožana, ČTK

Tatra by chtěla každoročně prodat pět až deset kusů takových vozidel. "Toto vozidlo ukazuje nové směřování Tatry, která se chce zaměřit na úzce specializovaná vozidla s výrazně vyšší přidanou hodnotou, než mají sériově vyráběné vozy," uvedla mluvčí.

Auta podobných rozměrů - raketové nosiče - se podle ní v Evropě vyrábějí pouze v Rusku a Bělorusku. Jejich šířka však neumožňuje provoz po evropských silnicích.

Automobilka Tatra vyrobila v Kopřivnici vůz dlouhý 18 metrů.

Automobilka Tatra vyrobila v Kopřivnici vůz dlouhý 18 metrů.

FOTO: Jaroslav Ožana, ČTK