Dnešní auta jsou prošpikována elektronikou a počítačovými programy. Nedávno svět obletěl případ, kdy hackeři dokázali převzít kontrolu nad Jeepem Grand Cherokee, ovládnout jeho brzdy i chod motoru. [celá zpráva]

Sám Eugene Kaspersky přiznává, že i jeho specialistům se už podařilo na dvacet kilometrů ovládnout přes počítač nespecifikovaný vůz tak, že se zastavil. A právě tento velký odborník varuje před tím, že cílem počítačových pirátů mohou být i formule 1. Špičkové závodní vozy jsou tak prošpikovány elektronikou a počítačovými systémy, které neustále přenášejí data mezi paddockem a monopostem, že je jen otázkou času, kdy se to někdo pokusí zneužít.

Důvod, proč by mohl někdo „hacknout“ formuli 1, je prostý – snadno by se daly ovlivňovat výsledky závodu

„Závody jsou zatím chráněny dobře, je těžké je napadnout. Ale zbytek formule 1 těmto problémům bude muset čelit,“ řekl ruský miliardář a odborník na internetovou bezpečnost. Kaspersky má k formulím velmi blízko, protože je jedním z velkých sponzorů formulového týmu Ferrari.

Zatím má formule 1 jen jediný incident, kdy v roce 2013 chtěli aktivisté napadením internetových stránek zabránit startu VC Bahrajnu.

Důvod, proč by mohl někdo „hacknout“ formuli 1, je prostý – snadno by se daly ovlivňovat výsledky závodu. Pokud se nad tím zamyslíme, možná ještě větší problém mají závodní týmy, které se netopí v penězích jako formule 1, ale přesto jsou jejich vozy naplněné počítačovými čipy. Třeba vozy DTM nebo vytrvalostní závody by mohly být na tom ještě hůř.