Před jízdou by řidiči neměli zapomenout očistit lamely chladiče, zkontrolovat akumulátor a doplnit směs do ostřikovačů a chladicí kapalinu. Jestliže se během jízdy stane, že se kapalina začne vařit, řidiči by podle Bendové neměli uzávěr nádržky otevírat. Je třeba zapnout ventilátor topení a nechat motor běžet na volnoběh, dokud neklesne teplota, uvedla.

Častou příčinou přehřátí motoru, zvláště u starých škodovek, bývá koroze kontaktů u ventilátoru, který ochlazuje motor. Odborníci proto doporučují překontrolovat, zda jeho spínací čidlo funguje.

Nesprávné oblečení může způsobit muka

Při čerpání pohonných hmot by zase měli řidiči pamatovat na to, že se objem benzinu ve vyšších teplotách zvětšuje, a neměli by nádrže plnit až po okraj. Pokud se odvzdušněním dostane do vozu trocha benzinových par, dokáže způsobit nepříjemné bolesti hlavy, řekla Bendová.

Také oblečení může způsobit řidiči pravá muka, zvláště tmavé kalhoty či džíny. Nejlepší jsou světlé lněné kalhoty nebo sukně a měkké boty. "Příliš bezpečná, pokud to opravdu neumíme, není jízda bez bot, nebo dokonce v pantoflích," dodala. Při parkování na slunci může přijít vhod ochranný karton pod předním sklem, který dokáže snížit teplotu přístrojové desky až o 25 stupňů.